tiistai 10. joulukuuta 2013

yksiä painikisoja kokeneempana

noniin, nyt on toiset kisat takanapäin ja meni vähän hyvemmin ku viime kevään fight for glory ;)

Torstai aamuna vedettii Jeren kanssa viimeistely paini reenit ja niistä jäi hyvä fiilis. Huomaan itekkin sen että mun paini on tässä parissa kuukaudessa kehittyny ihan älyttömästi. Yön olin sitten töissä ja aloin jo panikoimaan kesken töitten et en taho painia ollenkaan, ei oo mitään järkeä kun mä oon niin paljon huonompi. Mut enhän mä nyt oikeesti ala perumaan tollasen syyn takia, sinne on ilmottauduttu, niin sinne mennään.

Lauantai aamuna lähettiin Patrikin, Mikon ja Jarin kanssa ajamaan Vantaalle. Perillä alkoi jo vähän jännittää.. Itsehän kilpailin tyttöjen pullukkasarjassa, eli +61 kilosissa, ei siis tarvinnut edes astua vaa´alle. Painoa olisi ehkä siinä aamupalan jälkeen ollut n. 64 kiloa. Leiriydyttiin Alikin ja Deniksen kanssa ja Kuopiosta tuli Vuokko meidän seuraksi kanssa. Mua alkoi jo jännittää vähän enemmän ja stressasin että pitäskö meijän jo mennä sinne sääntöpalaveri paikalle että ei myöhästytä. Noh, onneksi siihen palaveripaikalle oli matkaa noin 10 metriä, joten kerettiin oikein hyvin :D Säännöissä kerrottiin miten pisteitä saadaan ja että kiellettyjä asioita oli niskalukot, slämmääminen ja sitten jotain muita asioita ja katoin Patrikkia, että nyt en ymmärtäny mitä en saa tehä. Se vastas et ei hätää, ne oli jalkalukkoja, et sä niitä kuitenkaan tee.



Aloin vähän lämmitellä odotellessa ottelulistaa. Sitten mulle ilmotetaan et mulla on kolmas ottelu ja sitten iskee paniikki. Eka ottelu alkaa ja mulla alkaa tulla tosi huono olo. Se päättyy ja seuraava alkaa.. Yritän nousta ylös ja silmissä sumenee samantien. Sanon että tarvin roskista että mä oksennan ihan kohta ja että mä en voi nousta ylös kun mua pyörryttää niin paljon. Yritin laittaajalkoja ylös et saisin päähän vähän verta mut sit piti mennä jo tatamille. Laitoin kädet Patrikin olkapäille ja ne täris ihan hulluna. Noh en itse muista matsista oikeen mitään muuta kun että en saanu henkeä koko aikana ja lopulta luovutin takakuristukseen. Sitten itketti ja olin menossa suihkuun. Vuokko juos kuitenkin mun perään että hei ethän sä suihkuun voi mennä, sulla on kohta toinen matsi. Ihmettelin että sain jatkaa vaikka hävisin, mut sit musat korville ja yritin vähän saada jännitystä pois.

Toka matsi oli Barreton Ida Luostarista vastaan  http://www.youtube.com/watch?v=xOLkxLhiJrM 
Jotenkin ihmeen kaupalla mä onnistuin voittamaan sen, taidot ei varmasti ollut paremmat, mutta voimaa oli mulla selvästi enemmän. Tunsin sen siinä vaiheessa kun Ida sai kimuran kiinni ja mietin siinä että ei mulla oo oikeestaan mitään hätää. Kumminkaan en missään vaiheessa tehny asioita täysillä ja kunnolla. Johtuko se sit siitä et jännitti viel niin paljon vai siitä että en uskonu pätkääkään että voin voittaa.

@häkkiradio
@häkkiradio

Voitto merkitsi siis finaalipaikkaa ja uusinta ottelua ensimmäistä vastustajaa vastaan. Se meni huomattavasti paremmin kun eka matsi, sain kerran melkein käsilukon guardista alta ja lopussa mulla oli jalka kiinni, mut en oikein tienny mitä sille vois tehdä. Mutta Sini sai kaivettua mun käden jujiin ja kun tajusin että en saa sitä pois sieltä niin pakko oli taputtaa. häviö, mutta tuli hymy kuitenkin huulille ja halattiin heti vastustajan kanssa. Oli hyvä matsi, molemmat oli sitä mieltä ja yleisöstä lähti enemmän meteliä kun minkään muun ottelun aikana :D 
Hopea tuntui ihan voitolta, ja oli tosi iso juttu mulle. Nyt pari päivää matsien jälkeen on alkanut harmittamaan häviöt ja videoita katsellessa miettii miksi ei viitsi yrittää kunnolla. Miks en vois aatella että oisin yhtä hyvä kun vastustaja ja saisin tehtyä asioita kunnolla. 

Isoin kiitos kaikesta kuuluu Jerelle joka on jaksanu mua opettaa painimaan tässä syksyn aikana. Ennen sitä mulla ei ollut painista oikein mitään käsitystä. Ja Patrikille kanssa tosi iso kiitos kulmamiehenä olemisesta, oisin mä aika pihalla siellä ollu jos mulle ei ois neuvoja heitelty. Jarille ja Mikolle kans kiitokset ja onnittelut tietty hienoista suorituksistakin! Shooto Lahti edusti viikonloppuna hienosti kun katakombeista tuotiin 2 hopeaa, 1 pronssi, 1 nelos sija ja jyväskylässä tuli molemmille meijän seuran pojille voitot vaparista! :)

Tammikuun 8. päivä alkaa muuten vaparin peruskurssi meillä, ei muuta kun sinne!

 http://www.youtube.com/watch?v=f9wSH1hXA2g 
siinä vielä finaali matsi, ja taitaahan se ekakin löytyä youtuben maailmasta.

Kiitos vielä kaikille onnittelijoille, ihan älyttömän siisti fiilis on ollut! Kiitos :)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti